Οι θεατρικές παραστάσεις που ξεχωρίζουν στη Θεσσαλονίκη

H Δέσποινα Μπεμπεδέλη με το Ρόουζ, η Ελένη Ράντου με το Jasmin, ο Αίας του Νανούρη αλλά και το πρωτότυπο Lemon θα πρωταγωνιστήσουν αυτή την άνοιξη στη θεατρική σκηνή της Θεσσαλονίκης.

Ρόουζ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Μετά την μεγάλη επιτυχία και τα ενθουσιώδη σχόλια κοινού και κριτικών στις παραστάσεις της Αθήνας, το Ρόουζ του Μάρτιν Σέρμαν, με την Δέσποινα Μπεμπεδέλη, ανεβαίνει από τις 27 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, για μια σειρά παραστάσεων στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

roouz.jpg

Η συγκινητική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Νίκος Καραγέωργος σε μετάφραση Μιμής Ντενίση, δίνει την ευκαιρία στην σπουδαία ηθοποιό Δέσποινα Μπεμπεδέλη για ένα ανεπανάληπτο όσο και συγκινητικό ρεσιτάλ ερμηνείας, υποδυόμενη μια 80χρονη Εβραία, η οποία ανατρέχει στο ταξίδι της ζωής της, ξεδιπλώνοντας το παρελθόν της.

Σχολιάζει με ευαισθησία, συγκίνηση αλλά και χιούμορ, όσα συνέβησαν δίπλα και μέσα της σε μια ολόκληρη ζωή, τη ζωή της. Τα νεανικά της χρόνια στην Ουκρανία, το πέρασμα στην Πολωνία λίγο πριν τον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, την ηχώ του Ολοκαυτώματος, τη φυγή στην Αμερική και την καινούργια ζωή που διαπερνά δεκαετίες και κοινωνικές αλλαγές.

Θυμάται όσα έζησε και παρ’ όλο που τη γονάτισαν, δεν την κατακερμάτισαν, αλλά της χάρισαν ένα μοναδικό κριτήριο κι έναν τρόπο σκέψης για την αξία της ίδιας της ζωής κι εκείνο το αίσθημα της δικαιοσύνης, που χαρακτηρίζει τους σπουδαίους, που ο πόνος τους κάνει «Ανθρώπους» και ο φόβος θαρραλέους απέναντι στις επιταγές μιας μοντέρνας εποχής, που έχει χάσει πια κάθε στόχο και κάθε πρόσημο.

Πρώτη διδάξασα του ρόλου ήταν η ελληνοαμερικανίδα ηθοποιός Ολυμπία Δουκάκη το 1999, κερδίζοντας υποψηφιότητα για το θεατρικό βραβείο Olivier για την υπέροχη ερμηνεία της. Στην Ελλάδα το έργο έγινε γνωστό από το ανέβασμα της Αντιγόνης Βαλάκου , ενώ αργότερα τον ρόλο ενσάρκωσε και η Ζωή Λάσκαρη.

7 ΜΑΡΤΙΟΥ – 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

ΜΕΓΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ωρα έναρξης: Δευτέρα & Τετάρτη 20:00 Παρασκευή, Σάββατο, Δευτέρα, Τρίτη 21:00

Εισιτήρια 

«Αίας» του Σοφοκλή

Ο Γιώργος Νανούρης, στην πρώτη του επαφή με το αρχαίο δράμα, σκηνοθετεί τον βραβευμένο με βραβείο Χορν, Μιχάλη Σαράντη και τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά.

Aias947.jpg

Η παράσταση αφηγείται την ιστορία του Αίαντα, με τον ηθοποιό να ερμηνεύει όλους τους ρόλους και τον ζωγράφο να συνομιλεί μαζί του δημιουργώντας ζωντανά εικόνες και μνήμες του έργου.

Ο ΑΙΑΣ, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Θέατρο Αυλαία 

26 – 27 Φεβρουαρίου

Εισιτήρια 

«ΤΖΑΣΜΙΝ»
της Ελένης Ράντου

βασισμένο στο σενάριο
του Γούντυ Άλλεν Βlue Jasmine

Σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής

ραντου.jpg

Η πολυβραβευμένη παράσταση ΤΖΑΣΜΙΝ (2 θεατρικά βραβεία κοινού Αθηνοράματος: Βραβείο ερμηνείας στην Ελένη Ράντου, Βραβείο σκηνογραφίας στην Μαγιού Τρικεριώτη), μετά από δυο χρόνια επιτυχίας στο θέατρο ΔΙΑΝΑ στην Αθήνα, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ από 12 Μαρτίου έως 12 Απρίλιου.

Ένα σπουδαίο θεατρικό έργο πάνω στα χαμένα μεγαλεία, μια παράσταση εξαιρετικών ηθοποιών, μια ερμηνεία ζωής από την Ελένη Ράντου και μια εμπνευσμένη σκηνοθεσία από τον Σταμάτη Φασουλή

Λίγα λόγια για τη Τζάσμιν:

Μια πλούσια χρεωκοπημένη Νεοϋορκέζα, η Τζάσμιν (Ελένη Ράντου), μετά τη διάλυση του γάμου της και την οικονομική καταστροφή του άντρα της Αλ (Μέμος Μπεγνής) προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αναγκάζεται, άφραγκη πλέον, να μετακομίσει στην αδερφή της Τζίντζερ (Καλλιρρόη Μυριαγκού) σε μια λαϊκή συνοικία του Σαν Φρανσίσκο, τη στιγμή που η αδερφή της ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τσίλυ (Παντελή Δεντάκη). Η απέχθεια της Τζάσμιν προς τον Τσίλυ είναι κεραυνοβόλα και οι συγκρούσεις ανάμεσά τους πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στην προσπάθεια της Τζάσμιν να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της, σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Το σενάριο του Γούντυ Άλλεν στηριγμένο σε μια άλλη εκδοχή του Λεωφορείο ο Πόθος, περιγράφει με μοναδικά κωμικοτραγικό τρόπο το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας.

Από 12 Μαρτίου στο Radio City Theater

Εισιτήρια 

Το Lemon στη Θεσσαλονίκη

Πάνω από 3.500 θεατές!Tο Lemon, το επιτυχημένο πείραμα των Experimento έρχεται στο Θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη για 5 μόνο παραστάσεις τον Φεβρουάριο του 2020.

Η απίστευτη ιστορία του 1900, που γεννήθηκε πάνω σ’ ένα καράβι και δεν κατέβηκε ποτέ από αυτό, συναντά την προσωπική ιστορία του καθένα από εμάς φέρνοντας στην επιφάνεια το υπαρξιακό ερώτημα: Εσύ φοβάσαι να κατέβεις από το πλοίο που γεννήθηκες;

Jazz. Χορός. Τραγούδι. Ενέργεια που κατακλύζει τη σκηνή, που συγκινεί και συναρπάζει. 70 καταιγιστικά λεπτά μιας βαθιάς ανθρώπινης ιστορίας με φόντο τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η παράσταση – εμπειρία των Experimento, που ταξιδεύει σε πρωτότυπους προορισμούς και θέατρα, ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα.

lemon.jpg

Ένα ρεσιτάλ ερμηνείας επί σκηνής από ένα ταλαντούχο ντουέτο ηθοποιών. Ο Μελαχρινός Βελέντζας στο ρόλο του θρυλικού πιανίστα 1900 και ο Γιώργος Δρίβας, στο ρόλο του τρομπετίστα Τιμ Τούνυ, αφηγούνται με όλα τους τα εκφραστικά μέσα την πιο ανθρώπινη ιστορία του προηγούμενου αιώνα.

Σε διασκευή-σκηνοθεσία Γεωργίας Τσαγκαράκη και μετάφραση Σταύρου Παπασταύρου, ο ποιητικός μονόλογος “Novecento” του Αlessandro Baricco μετατρέπεται σε μία ζωντανή ρέουσα αφήγηση, όπου το χαρισματικό ντουέτο του  Lemon γίνεται ένα σώμα κατακλύζοντας με την ενέργειά του τη σκηνή.

Η ολοκληρωμένη καλλιτεχνική πρόταση των Experimento, που έρχεται σε συνέχεια των πρωτότυπων παραστάσεών τους εν πλω, σε καρνάγιο, λιμενοβραχίονες κ.α. και προσφάτως στο εγκαταλελειμμένο ιστορικό ξενοδοχείο Μπάγκειον , μας επιστρέφει στα βασικά συστατικά του θεάτρου φωτίζοντας το θεματικό πυρήνα του έργου του Ιταλού συγγραφέα: «Κανείς δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του τη διηγηθεί».

|Θέατρο χωρίς κινητό – Μία πρόταση των Experimento,

για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο.|
#theatroxwriskinito

Οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το Lemon χωρίς να πάρουν το κινητό τους τηλέφωνο εντός της αίθουσας, όπου πραγματοποιείται η παράσταση.  Θα έχουν τη δυνατότητα να το αφήσουν με ασφάλεια σε ειδικά διαμορφωμένο εικαστικό spot όπου θα υπάρχουν άτομα της παραγωγής ακριβώς έξω από την αίθουσα. Τα πρώτα κινητά που θα τοποθετηθούν θα είναι των δύο ηθοποιών, Μελαχρινού Βελέντζα και Γιώργου Δρίβα, του technical manager του Lemon Λευτέρη Δούρου, καθώς και των υπολοίπων μελών της ομάδας παραγωγής.

Μέσα από αυτή τη δράση, προτείνουμε την επιστροφή σε μία ολοκληρωτική εμπειρία θέασης, όπου ο θεατής επιτρέπει στον εαυτό του να συγκεντρωθεί πραγματικά στο έργο σεβόμενος την επιλογή του να δει θέατρο, τους υπόλοιπους θεατές και φυσικά τους ηθοποιούς επί σκηνής. Το ζήτημα δεν είναι να απενεργοποιήσουμε τα κινητά μας τηλέφωνα, αλλά να ενεργοποιήσουμε τις αισθήσεις μας.

|Το ταξίδι του Lemon μέσα από 20 στιγμιότυπα|

Πριν την έναρξη και μετά το τέλος κάθε παράστασης, μπορείτε να ξεναγηθείτε στην έκθεση των Experimento με φωτογραφίες από τους πρωτότυπους προορισμούς όπου έχει ταξιδέψει το Lemon.

Εισιτήρια 

donate: Κάνε μια δωρεά στο blog paypal.me/kogior

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: