Στην εποχή του Netfix εμείς ψήνουμε καφέ της χαράς…

Δε χρειάζεται να παρακολουθήσεις και πολύ τηλεόραση για να καταλάβεις πόσο πίσω είμαστε όσον αφορά τα σήριαλ αλλά κυρίως τη δημιουργικότητα και τις ιδέες. Ακόμα και αν δεν έχεις Netflix μπορείς να δεις λίγο Μακεδονία Tv και να πάρεις μια ιδέα του πως αντιλαμβάνονται στο εξωτερικό τη δημιουργικότητα και τη φαντασία. Aρκεί να δεις το  Devious Maids σε επανάληψη για να διαπιστώσεις τι σημαίνει σενάριο και πώς μπορείς να κρατάς αμείωτο το ενδιαφέρον του τηλεθεατή με έξυπνο τρόπο.

dailymedia_2019311_114257_886469.png

Στη χώρα μας αυτό που συνηθίζουμε να λέμε ως δικαιολογία της εύκολης εμπορικότητας  είναι το «δεν υπάρχει παρθενογένεση», έτσι, καριέρα δεν κάνουν οι ευρηματικοί αλλά εκείνοι που ανταποκρίνονται με ασφάλεια στις μεγάλες εμπορικές απαιτήσεις της αγοράς. «Το βλέπω γιατί δεν έχει τίποτε άλλο η τηλεόραση» λένε οι περισσότεροι εξηγώντας με πολύ πιο απλό τρόπο τα παραπάνω. Η περίπτωση του «Καφέ της Χαράς» διαφέρει μόνο στο ότι πραγματικά φαίνεται να αρέσει στο κοινό. Αυτό όμως δεν την κάνει ούτε έξυπνη , ούτε ευρηματική- το γούστο της πλειοψηφίας δεν είναι πάντα το καλύτερο και στην τέχνη, η «δημοκρατία» είναι κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από την σημερινή αριθμητική κατάντιά της.

Το χιούμορ του Χάρη Ρώμα δε διαφέρει πολύ από εκείνο του Σεφερλή: βασίζεται όχι στην ευφυΐα αλλά σε μια πρακτική που απλά παίζει με τις λέξεις και όχι με τις καταστάσεις. Πολύς κόσμος βρίσκει ξεκαρδιστικές τις ατάκες του Πόποτα άλλος πάλι άκρως εκνευριστικές. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να χαμογελά με όποιο τρόπο και βέβαια, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου φαίνεται απ’ αυτό που θεωρεί αστείο, όπως έλεγε και ο Γκαίτε.

married-with-children-feat-e1468500518827.jpg

Στην περίπτωση του Χάρη Ρώμα όντως δεν υπάρχει παρθενογένεση. Από το «Οι μεν και οι δεν» κιόλας, από τα πρώτα βήματα παρατηρούμε σεναριακά την κόντρα ανάμεσα σε δυο εντελώς διαφορετικά ζευγάρια που είναι και γείτονες. Το «Παντρεμένοι με παιδιά» δηλαδή ειπωμένο αλά ελληνικά. Δεν είναι κακό αυτό αλλά η ίδια ιδέα φαίνεται να συνεχίζεται στο ξεκαρδιστικό κατά τα άλλα «Κωνσταντίνου και Ελένης» ανάμεσα σε δυο εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες που γειτνιάζουν από ανάγκη και χωρίζουν το σπίτι στη μέση και τσακώνονται. Ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Χάρης Ρώμας παραμένει και αυτός ο ίδιος.

Συνεχίζουμε με το «Καφέ της Χαράς» με τον ίδιο ιδιότροπο χαρακτήρα σε πρωταγωνιστικό ρόλο και γειτνίασή του με την πρωτευουσιάνα. Άλλη μια κόντρα… Στο 2020 οι Έλληνες δημιουργοί παίζουν με αισθητική του 2000 με τις ίδιες χαριτωμενιές με τα ίδια σκηνικά, με τις ίδιες ερμηνείες. Πολλοί λένε ότι γυρίζουμε στο παρελθόν μας όταν δεν έχουμε τίποτε καλύτερο να ζήσουμε στο παρόν. Και αυτό μάλλον είναι αλήθεια. Πόσο μάλιστα όταν η καλωδιακή τηλεόραση απαιτεί συνδρομή.

οι-μεν-και-οι-δε.png

Υπάρχει μια άποψη που θέλει το ταλέντο να δοκιμάζεται και να εξελίσσεται σε πολλά επίπεδα και μια άλλη σύμφωνα με την οποία οφείλει να εκπληρώνει πολύ εμπορικούς σκοπούς και να επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Ουδείς ατάλαντος αλλά την εκτίμηση και την παράσταση κλέβει τελικά εκείνος που προσφέρει κάτι παραπάνω.

Δεν είναι τυχαίο που καριέρα στο εξωτερικό έκανε ο Λάνθιμος και όχι ο Παπακαλιάτης, δεν είναι επίσης τυχαίο που την καριέρα αυτή την έκανε στο εξωτερικό.

Γ. Κολέτσος

donate: Κάνε μια δωρεά στο blog paypal.me/kogior

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: