«Μηχανισμός Διαχωρισμού / Splitting Mechanism», ατομική έκθεση της εικαστικού Βίκης Μπέτσου

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020 στις 19:00, εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση της εικαστικού Βίκης Μπέτσου, στον Πολυχώρο Ω2 του Ωδείου Αθηνών (Ρηγίλλης & Βασ.Γεωργίου Β΄ 17-19).

Η Βίκη Μπέτσου παρουσιάζει το πρόσφατο έργο της με τίτλο «Μηχανισμός Διαχωρισμού / Splitting Mechanism», το οποίο αναπτύσσεται σε τρία μέρη: δύο πολυκάναλες βιντεοεγκαταστάσεις και μία «γλυπτική» εγκατάσταση.

Η εικαστικός χωροθετεί, με χρονοεξαρτώμενα μέσα, θραύσματα μιας ιστορίας ραγίσματος διαρκείας, αμετάκλητου θρυμματισμού όλων αυτών που καταρρέουν, σε αντιπαράθεση με μια στιγμή ανεξέλεγκτης ελευθερίας, ως ανάκληση μνήμης μιας παιδικής αυθόρμητα εκδηλούμενης, ανέφελης χαράς.

Εκκινώντας από το μνημονικό φορτίο που εκλύεται επ’ αφορμή ενός βιωμένου, κοινότυπου οικογενειακού μπιμπελό, συμβολικού απεικάσματος της ρόδινης εικόνας ενός νεαρού ζευγαριού –μία στερεότυπη, προαστική, ηθογραφική τυπολογία – η Β. Μπέτσου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ, αφηγείται μια ιστορία παρακμής και κατάρρευσης της αστικής οικογένειας. Επιλέγει ένα θέμα πλήρες σε εικονολογικές συμβάσεις και συμβολισμούς, για να αναδείξει τις ενεχόμενες σε αυτό πολιτικές και ψυχολογικές προεκτάσεις στο επίπεδο της πραγματικής ζωής των ανθρώπων, την ίδια την πραγματικότητα ως ένα τραυματικό ατύχημα.

SPLITTING MECHANISM_00 (1)

Στο πλαίσιο της έκθεσης, την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου, από ώρα 20:00, οι φοιτητές της Ανώτερης Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, παρουσιάζουν ένα εν εξελίξει project, το οποίο αναπτύσσεται στο πλαίσιο του μαθήματος Αυτοσχεδιασμού/Χορογραφίας που διδάσκει η διευθύντρια της Σχολής Χορού, Λίλα Ζαφειροπούλου. Χορευτικές εικόνες εκδιπλώνονται στο χώρο με αφορμή το εικαστικό έργο, μία απόρροια της μακρόχρονης ανοιχτής εκπαιδευτικής συνεργασίας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών με το εργαστήριο Βιντεοτέχνης της ΑΣΚΤ.

«Μηχανισμός Διαχωρισμού» [Splitting Mechanism] 2020

(απόσπασμα από το κείμενο του Δημήτρη Γκινοσάτη)

[…] Εμμένον κατάλοιπο ενός οικείου κι ωστόσο μη οικειοποιήσιμου παρελθόντος, το φτηνό πορσελάνινο μπιμπελό αναφοράς –σύνηθες γαμήλιο δώρο, το οποίο εξίσου κατά τρόπο συνήθη κοσμούσε τα περισσότερα σαλονάκια των παιδικών μας χρόνων ως υπόμνηση μίας αφόρητα θλιβερής υπεσχημένης ευτυχίας– μετατρέπεται κυριολεκτικά σε αντικείμενο εξακολουθητικών ανατομικών επεμβάσεων (θραύσης, κατατεμαχισμού, αναπαραγωγής, αποσυναρμολόγησης και επανασυναρμολόγησης, παραμόρφωσης και αναμόρφωσης).

Με μία χειρονομία ανάλογη του κινηματογραφικού «close up», το αντικείμενο απομονώνεται και αποσπάται από τον μπανάλ οικιακό βιόκοσμο της γυαλισμένης ψευδασφάλειας που προσφέρεται στη μορφή της μικροαστικής σερβάντας με τα κρυστάλλινα ποτήρια και τα απαστράπτοντα μπουκάλια με λικέρ. Αναδεικνύεται εδώ, μέσα στην ανησυχητική, επισφαλή διαφορικότητά του, στην απογυμνωμένη και εύθραυστη μοναδικότητά του, για να υποβληθεί σε μία διαδικασία ρυθμισμένων, ρυθμοποιημένων και ελεγχόμενων εικαστικών μετουσιώσεων και περαιτέρω ανοικειώσεων, προτού χαθεί, ξαναθαφτεί, απωθηθεί εκ νέου και υπαναχωρήσει προσωρινά υπό την εκτυφλωτική, λυτρωτική εικόνα ανεξέλεγκτης ελευθερίας, ενός ξέφρενου παιδικού μαξιλαροπόλεμου.

Το έργο της Β. Μπέτσου υπαινικτικό, συνεκτικό, ελλειπτικό στις αφηγηματικές διάρκειές του και ευκρινές στην πρόσληψή του, προβάλλει με συντακτική καθαρότητα τα συμβολικά περιεχόμενά του. Στη σύνθεση και τη χρονική εκδίπλωσή του παραστατικοποιεί το πέρασμα από τη μερικότητα ενός προσωπικού βιώματος σε ένα συλλογικό / καθολικό πολιτικό πλαίσιο […]

Βίκη Μπέτσου – “Μηχανισμός Διαχωρισμού / Splitting Mechanism” 2020

Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 11/2/2020 στις 19:00

Ανώτερη Σχολή Χορού του Ωδείου Αθηνών, Διευθ. Λίλα Ζαφειροπούλου Παρουσίαση χορευτικού δρώμενου εν εξελίξει από τους σπουδαστές της Σχολής Χορού: Πέμπτη 20/2/2020 στις 20:00

Διάρκεια έκθεσης: από 11/2/2020 έως και 21/2/2020

Ημέρες και Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 11:30 – 21:00, Σάββατο: 11:30 – 19.00

Πολυχώρος Ω2, Ωδείον Αθηνών (Ρηγίλλης & Βασ.Γεωργίου Β΄ 17-19)

Με τη συμμετοχή της Ανώτερης Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών

Κείμενο έκθεσης: Δημήτρης Γκινοσάτης

Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρία Βεϊοπούλου

Τεχνική Υποστήριξη: Αντώνης Δελαπόρτας

Μεταλλικές Κατασκευές: Θανάσης Θαλασσινός

3D scanning & printing: 3DHub.gr

Projection screens: Stage Art, Gerriets.gr

Μεταφορά Έργων: Δ. Χατζιδημητράκης

donate: Κάνε μια δωρεά στο blog paypal.me/kogior

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: