Συνέντευξη με τον Γιάννη Ζουγανέλη: «Βάλε στον κόσμο της αδιαφορίας το ενδιαφέρον»

Μουσικός, συνθέτης, ηθοποιός, παρουσιαστής. Από τους λίγους Έλληνες που έχουν κάνει διεθνή καριέρα, με βράβευση για τις πωλήσεις του στην ορχηστρική μουσική. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους κωμικούς και ο πρώτος που έκανε σάτιρα στην τηλεόραση. Φέτος αποφάσισε να γιορτάσει τα 200 χρόνια της εθνικής μας ασυναρτησίας και μας εύχεται «Happy Birthday Hellas».

Συνέντευξη στον Γιώργο Κολέτσο

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Grande 

 

Αν ήσασταν δημοσιογράφος, τι θα θέλατε να ρωτήσετε τον εαυτό σας;

Θα ήθελα να με ρωτήσω για τα ανεκπλήρωτα όνειρα. Μεγάλωσα με όνειρα, είμαι από τους τυχερούς που τα υλοποιώ, κάνω δηλαδή αυτό που ονειρευόμουνα. Δεν ήξερα βέβαια ότι είναι τόσο επώδυνο. Έχω όνειρα ανεκπλήρωτα που αφορούν και στη μουσική και στο θέατρο και στην αρχιτεκτονική. Γιατί έχω αυτή την τρισυποστασία.

Έχετε σπουδάσει και αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο.

Ναι. Να σου πω τι εννοώ. Θα ήθελα να τα συνδυάσω αυτά. Φοβάμαι πως μπορεί να παραμείνει ένα όνειρο ανεκπλήρωτο αλλά το οριοθετώ μήπως το εκπληρώσει κάποιος άλλος. Θα ήθελα να συνδυάσω την έκφραση που έχει τα πάντα μέσα. Να έχει δηλαδή, την έκφραση του χώρου και του πώς συστήνεται, να υπάρχει μουσική και θέατρο, να συνυπάρχουν και οι άνθρωποι και να είναι μέρος της παράστασης.

Τι θα δούμε στο νέο θεατρικό που ετοιμάζετε στο θέατρο Αθηνά, το «Happy Birthday Hellas- 200 χρόνια εθνικής ασυναρτησίας»;

Κοίταξε, κλείνουμε 200 χρόνια από την επανάσταση. Η Ελλάδα αυτά τα 200 χρόνια έχει περάσει πάρα πολλά πράγματα. Έχει επιβιώσει, έχει προδοθεί, έχει αναπτυχθεί. Και όταν λέμε ανάπτυξη εγώ δεν πιστεύω καθόλου σε αυτό που λέμε οικονομική ανάπτυξη, νομίζω ότι είναι μια μεγάλη μπαρούφα και δε θα συμβεί ποτέ. Όμως, αυτή η χώρα γέννησε τρομερούς ποιητές, αυτά τα 200 χρόνια, πολιτικούς που δώσανε στίγμα, όπως ο Πλαστήρας, ο Βενιζέλος, ο Γεώργιος Παπανδρέου. Μεγάλους συνθέτες και μεγάλους μουσικούς και μαέστρους, όπως ο Μητρόπουλος, η Μαρία Κάλλας, η μεγαλύτερη τραγουδίστρια στον κόσμο, στην κλασσική μουσική. Ο μεγάλος συνθέτης Καλκώτας, ο Κανονίδης και όλοι αυτοί της γενιάς του Χατζηδάκη, του Θεοδωράκη, του Ξενάκη. Τώρα, σε αυτό εδώ το έργο, μπαίνουμε στη σκωπτική πλευρά: Δηλαδή, τι κάναμε εμείς οι Έλληνες, πώς γίναμε βορά στο να ξεπουληθούμε. Δοθήκαμε, δεν αντισταθήκαμε και ξεπουληθήκαμε. Το έργο ξεκινάει με την αναζήτηση ταυτότητας, ο κόσμος μπαίνει στη διαδικασία να καταλάβει ότι αυτό είναι το σημαντικό, το ποιοι είμαστε τελικά και πού πάμε. Εμφανίζεται στην παράσταση και ο Κολοκοτρώνης που λέει κάποια πράγματα με μία κωμικότητα, επικαλούμενος την ιστορία και το διχασμό. Μπαίνουμε στη διαδικασία να απολογούμαστε γι’ αυτό που συμβαίνει αλλά με μια διάθεση να γελάσει ο κόσμος.

Μιλώντας για τους σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες μου ήρθε στο μυαλό ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Τι θα θυμάστε για πάντα από εκείνον; 

Με τον Λαυρέντη γνωριστήκαμε στην κάβα που είχε ο αδερφός του ο Ατρείδης, ήταν μέρες Χριστουγέννων του 1976 προς το 1977. Ήξερα βέβαια τον αδερφό του τον Σωκράτη πριν, είχε ένα μαγαζί στην Μύκονο και όταν πήγαινα διακοπές, τον συναντούσα. Εκείνος μου είχε μιλήσει  για τον Λαυρέντη. Όταν γνωριστήκαμε, εγώ είχα προλάβει τότε και είχα κάνει αρκετές εκδόσεις και ο Λαυρέντης μου έλεγε όμορφα πράγματα για όσα είχε ακούσει. Τότε, έμαθα ότι δουλεύει στη Minos ως αποθηκάριος. Από εκείνη την εποχή μέχρι που έφυγε, συναντιόμασταν, βρισκόμασταν, μιλάγαμε, ανταλλάσαμε απόψεις. Ήταν ένας άνθρωπος που στη σκηνή ήταν λίγο βαρύς και πολλές φορές τον σατίριζα, με την έγκρισή του φυσικά και μάλιστα περίμενε να δει τι καινούργιο θα πω για εκείνον. Και πάντοτε γέλαγε. Θέλω να πω ότι είναι ένας χαμογελαστός άνθρωπος με τρομερή ευχέρεια στην μελωδία.

Είπατε «είναι»… σαν να μην  έχετε συνειδητοποιήσει ακόμα το ότι «έφυγε».

Ναι, κάθε άνθρωπος που αφήνει παρακαταθήκη δεν φεύγει. Και αυτό δεν αφορά τους καλλιτέχνες, αφορά όλους τους ανθρώπους. Δεν μου αρέσει η καπηλεία που συμβαίνει μετά το θάνατο των ανθρώπων. Ας πούμε βγαίνει και το καταγγέλω αυτό, ένας Λευτέρης που λέει ότι είναι ανηψιός του και κάνει ένα τραγούδι για τον Λαυρέντη… κοροϊδεύουν πάνω στη μνήμη του Λαυρέντη. Κάποιος άλλος με πήρε για ένα τραγούδι που είχαμε γράψει μαζί με τον Λαυρέντη και το οποίο δεν το είχε βάλει στο δίσκο του. Και πήρε να με ρωτήσει τι έγινε αυτό το τραγούδι, ήθελε να το βγάλουμε. Ήταν από μια μικρή εταιρεία. Η καπηλεία κάνει πρωταθλητισμό στην Ελλάδα.

Λέτε ότι οι καλλιτέχνες είναι υπερεκτιμημένα άτομα. Εσείς με τόσο μεγάλη καριέρα, νιώσατε ποτέ να έχετε «καβαλήσει το καλάμι»;

Ποτέ. Δεν είχα παθογένειες. Και δεν έχω μπει και στη διαδικασία της ματαιοδοξίας. Συνειδητοποίησα από πολύ μικρή ηλικία επειδή είχα γονείς ανάπηρους και στην ουσία τους κηδεμόνεψα ότι η σημασία της ζωής είναι η αξία του κάθε ανθρώπου, ξεχωριστά. Οι γονείς μου ήταν από τα πιο λαμπερά άτομα που έχω γνωρίσει στη ζωή μου. Αναλφάβητοι, κωφοί αλλά αξιοπρεπείς. Εργαζόντουσαν για το βιοπορισμό, δεν μου έλλειψε ποτέ τίποτα, δεν πέρασα δύσκολα παιδικά χρόνια. Αυτό με έκανε να αποιηθώ οτιδήποτε έχει σχέση με την ματαιοδοξία και έτσι κατάλαβα και τη διαφορά με τη φιλοδοξία. Η φιλοδοξία είναι θεμιτή αρκεί να έχει κάτι ο άνθρωπος να πει.

Σας έχουν κάνει κριτική για την τηλεόραση, για την ΕΡΤ.

Κοίταξε, την ΕΡΤ την αγαπώ. Καλώς ή κακώς ήμουν ο πρώτος που έκανα σάτιρα στην ελληνική τηλεόραση, ξεκινώντας με το «Γκράφιτι» το 1983 στην ΕΡΤ, και τα «Κουφώματα» με τον Ζερβό.  Έχω κάνει για τρία χρόνια το «Γύρω γύρω όλοι» ήμουν  έμμισθος, έκανα καθημερινή εκπομπή με μισθό, σαν να λέμε σήμερα 1000 ευρώ. Τα λέω αυτά γιατί είμαι και κομπλεξικός, έχω συμπλέγματα απέναντι σε αυτά που κάνει κάποιος και αν τα κάνει για το χρήμα ή αν τα κάνει για να ισορροπήσει την έκφρασή του ή και για να προσφέρει. Έχω κάνει όλα τα επετειακά προγράμμαρα επί δυο χρόνια, κάναμε με τον Νίκο τον Κεραμίδα το «Γιάννη μου το μαντήλι σου» όπου επικοινωνούσαμε με όλους τους ανθρώπους από πολιτικούς, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους που αγαπούσαμε. Έχω κάνει πολλά πράγματα στην ΕΡΤ, έχω γράψει μουσικές. Έχω υπάρξει υπάλληλος και όταν δεν είχα αντικείμενο παραιτήθηκα και έφυγα. Δεν περίμενα να κλείσω κάποια χρόνια και να φύγω με εθελουσία έξοδο, δεν τα μπορώ καθόλου αυτά. Πέρυσι κάναμε το «Στα παιδιά ο λόγος» που εγώ τη θεωρώ πολύ καλή εκπομπή. Μια εκπομπή που «δεν πήγε» γιατί δεν θέλανε «να πάει».

Γιατί δεν ήθελαν;

Γιατί όλοι οι διοικούντες της ΕΡΤ είχαν τρομερές λογικές απαξίωσης σε ό,τι παρήγαγε η ΕΡΤ. Και κάναμε και το «Φόρτσα Πατρίδα» το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ καλό, θα το δουν αργότερα και θα το ανακαλύψουν. Κάποιοι με ταυτίσανε με τον Σύριζα, ότι εγώ είμαι Συριζαίος. Καταρχήν δεν είμαι ενταγμένος. Δεύτερον πάντα είμαι απέναντι από την εξουσία. Και είμαι πατριώτης. Δεν είμαι εθνικιστής, είμαι όμως εθνιστής. Πιστεύω στο έθνος και στη δυναμική του. Προστατεύω το ελληνικό βίωμα, φοβάμαι πάρα πολύ την αλλοίωση του πληθυσμού και παίρνω θέσεις. Εκεί λοιπόν τοποθετηθήκαμε, γιατί αν η κωμικότητα είναι ό, τι πιο σοβαρό, η σάτιρα είναι ό, τι πιο αληθινό και δεν είναι εμπαθής. Τώρα η εμπάθεια των ανθρώπων και κυρίως των φασιστοειδών που θέλουν να σε εκθέσουν και σε ταυτίζουν με την εξουσία επειδή κάνεις στην ΕΡΤ μια εκπομπή είναι κάτι που με αφήνει παγερά αδιάφορο. Και είχα και πρόταση να κάνω την ίδια εκπομπή σε ιδιωτικό κανάλι. Με κατεύθυνση όμως: «Βάρα αυτόν». Εγώ δεν θα μπορούσα να το κάνω αυτό. Η μεγαλύτερη κριτική που έγινε είχε να κάνει με τον Σύριζα, γιατί ο Σύριζα κυβερνούσε.

Σας είχε πει κάτι και ο Ψαριανός;

Δεν κοιτάει τα μούτρα του… Ο Ψαριανός, τι είναι ο Ψαριανός; Τον ξέρω πάρα πολλά χρόνια, από παραγωγό του Best. Δεν μπορεί να σηκώσει ανάστημα ο Ψαριανός. Και δεν μπορεί ένας άνθρωπος να φεύγει από το ΚΚΕ εσωτερικού και να καταλήγει στην Νέα Δημοκρατία. Και βέβαια, ευτυχώς οι νεοδημοκράτες τον πήραν χαμπάρι και δεν τον έβγαλαν στη βουλή, γιατί παράγινε το κακό. Τον Ψαριανό τον έχω βάλει και τραγουδάει και σε ένα τραγούδι, για να καταλάβεις πόσο φίλοι ήμασταν. Αλλά τι σημαίνει φίλος; Φίλος σημαίνει να υπάρχει αμφίδρομη φιλία. Αλλά κοίταξε, όταν δίνουν βήμα σε ανθρώπους που είναι πολύ χειρότεροι από αυτόν, τι να πεις, τι να κάνεις… Δίνουν βήμα στους πάντες. Η τηλεόραση πρέπει να αφήσει περιθώριο να εκφραστούν οι νέοι και η δημιουργικότητά τους. Δεν ενδιαφέρεται κανείς για τους νέους. Για αυτό αγαπώ το τραγούδι του Τσακνή «Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον».

Τον Διονύση Τσακνή στην ΕΡΤ πώς τον είδατε;

Πήγε να κάνει δουλειά ο κακομοίρης και αυτόν τον ταυτίσανε. Ο Τσακνής δεν έχει σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Τσακνής είναι και θα είναι ΚΚΕ. Εμένα με κατηγορούσανε στο διαδίκτυο ότι έπαιρνα τα λεφτά που κόστιζε όλη η παραγωγή. Και έλεγα μπείτε στη διαύγεια, να δείτε τι χρήματα παίρνω. Πόσα είναι τα καθαρά πόσα είναι τα μικτά… ένα χιλιάρικο δηλαδή μεικτά έπαιρνα στην ΕΡΤ.

Μιλήστε μου για την αλλοίωση του πληθυσμού που είπατε ότι φοβάστε.

Η αλλοίωση του πληθυσμού συνίσταται στο γεγονός του ελλείμματος εδώ και χρόνια της μεταναστευτικής πολιτικής. Εδώ έχουμε πρόσφυγες και μετανάστες στους οποίους ο τρόπος που τους φιλοξενούμε επιτρέπει να αυθαιρετούν σε βάρος του ελληνικού βιώματος. Τους αγκαλιάσαμε και καλώς κάναμε, δεν έχουμε όμως τόσο μεγάλη αγκαλιά για να αγκαλιάσουμε και άλλους. Καλώς τους δεχτήκαμε αλλά δεν μπορώ τους μετανάστες, πρόσφυγες που είναι έμποροι ναρκωτικών που δημιουργούν φοβίες στην καθημερινότητα.

Όταν λέτε φοβίες εννοείτε την εγκληματικότητα;

Εγκληματικότητα, αυθαιρεσία, επιθέσεις, κλεψιές, πειράζουν τα κορίτσια, βιάζουν… αυτά δεν τα μπορώ. Και δεν είμαι ρατσιστής. Έχω θεσμικό, ανιδιοτελή ρόλο ενάντια στον κοινωνικό ρατσισμό. Και πασχίζω θεσμικά από το 1994. Αφιερώνω μεγάλο ρόλο της ζωής μου σε αυτό. Δεν είμαι σε κάποια ΜΚΟ, τις θεωρώ μεγάλη τρύπα και μεγάλη παγίδα. Έχει γίνει τρύπα 3 δισεκ. στις ΜΚΟ και δεν μιλάει κανείς.

Tην άλλη φορά τι έγινε με την αναφορά στο περιστατικό με τη σαλάτα και υπήρξε μήνυση;

Υπήρξε μήνυση, ο εισαγγελέας το έβαλε στο αρχείο γιατί οι άνθρωποι καταλάβανε αλλά έχω κάνει και εγώ αγωγή. Θα ζητήσω και λεφτά και θα τα δώσω σε ένα ίδρυμα. Και βέβαια, περιμένω να δω τώρα τον Κυριάκο, να δω τι θα κάνει με το χρέος των Γερμανών, περιμένω να δω τι θα κάνει με το Μακεδονικό, τι θα κάνει με την παιδεία, τι θα κάνει για την Αθήνα και τι γίνεται όταν βγάζεις τους ανθρώπους από κάποιους χώρους και δεν έχεις να τους πας κάπου αλλού.

Ποια είναι η γνώμη σας για τον Κυριάκο Μητσοτάκη;

Ο Μητσοτάκης ανέβηκε πάρα πολύ στην εκτίμησή μου όταν ο ίδιος πήρε τηλέφωνο την Ελένη Μαχαιρίτσα, τη γυναίκα του Λαυρέντη και την κόρη του για να του επιτρέψουν να πάει στην κηδεία και να μη φανεί η παρουσία του πολιτικαντισμός και εκμετάλλευση. Συνδεόντουσαν βέβαια και με μια φιλία. Ανέβηκε επίσης, πολύ στην εκτίμησή μου σαν πρωθυπουργός όταν ήρθε στην κηδεία ταπεινά και αγκάλιασε την Μαρία Κλάρα με έναν τρυφερό και στοργικό τρόπο. Όταν μπήκε μέσα, του είπα στο αυτί «είναι πολύ παρήγορο που είσαι παρών».

Αν έπρεπε να μετονομάσετε το σταθμό μετρό στο Μέγαρο Μουσικής, ποιο όνομα θα του δίνατε;

Θα του έδινα το όνομα του Δημήτρη Μητρόπουλου. Ο μεγαλύτερος Έλληνας μαέστρος που γνώρισε την κλασσική μουσική στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής του Τραμπ. Τον οποίο Τραμπ έχω γνωρίσει. Το 1995 βγήκα στο Ατλάντικ Σίτυ και τραγούδαγα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, αυτός ήρθε να με συγχαρεί και μου είπε «εσύ θα μείνεις εδώ». Και μου έφερε και τρεις, τέσσερις γυναίκες δίπλα που ζαλίστηκα αλλά είπα δεν μπορώ είμαι παντρεμένος με την Ισιδώρα!  Και μου έδωσε και ένα κάρο μάρκες με ελληνική σημαία παρακαλώ, για να παίξω στο καζίνο. 

Να μιλήσουμε λίγο για την Ελεωνόρα;

Η Ελεωνόρα είναι περίπτωση. Είναι περίπτωση καλλιτέχνη.

Το περιμένατε ότι θα έχει αυτή την πορεία;

Ναι, γιατί από μικρή η Ελεωνόρα είχε διεισδύσει στο χώρο του τραγουδιού, την έχω ηχογραφημένη και σε δίσκο, στο «Γύρω γύρω όλοι» όταν ήταν δυο χρονών. Και τραγουδάει άπταιστα, σωστά, ένα πολύ ωραίο παιδικό τραγούδι. Το περίμενα και έχει να δώσει πολλά γιατί είναι δημιουργός τραγουδίστρια που πασχίζει, δουλεύει και βέβαια έχει ανταμειφθεί.

Τραγούδι για την Ελεωνόρα έχετε γράψει;

Βέβαια, Μόλις είχε γεννηθει είχα γράψει το «μικρό μου στολιδάκι. Πολύχρωμο πουλί, πολύτιμο πετράδι, μωρό μου είσαι εσύ…».

Τι σχέση έχετε με την Ελεωνόρα;

Πολύ ουσιαστική. Με διαφωνίες κατά καιρούς, αλλά πολύ ουσιαστική. Είναι σχέση αίματος αλλά επί της ουσίας σχέση, δεν το συζητάμε. Η Ελεωνόρα είναι από τα άτομα που μέσα στη διαδικασία της ζωής κατάφερε η ίδια να με κάνει να την καμαρώνω και τη θαυμάζω. Και με αφήνει πολλές φορές άναυδο γιατί αλλάζει προς το καλύτερο, προσθέτει πράγματα και αυτό είναι κάτι που την καθιστά ιδιαίτερη.

Συμβουλές της δίνετε;

Ναι βέβαια, όπως και παίρνω συμβουλές από εκείνη. Είναι μια άλλη γενιά. Είναι πολύ πιο ειλικρινής, πολύ πιο κάθετη, εγώ πάντοτε όταν διαφωνούσα κρατούσα τις διαφωνίες πίσω για λόγους τυπικούς, αυτή απαντάει στα ίσια, λέει τη γνώμη της στα ίσια, δεν φοβάται να ρισκάρει.

Τι σας λέει συνήθως;

Η Ελεωνόρα μπορεί να με ευχαριστεί που της επέτρεψα να είναι πολυτελέστερη και να επιλέγει μέχρι και να με κρίνει και να μη συμφωνεί μαζί μου σε πολλά πράγματα. Και ευτυχώς που δεν συμφωνεί.

Συμμετέιχε και στο Voice…

Ναι, πήγε τώρα στο Voice, στην επιτροπή. Ξέρεις, η Ελεωνόρα είναι μια τραγουδίστρια, ίσως η πιο πετυχημένη της γενιάς της που έχει λάμψη.

Εσείς τι της είπατε, το εγκρίνατε;

Όχι δεν μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία. Απλά της είπα να ισορροπήσει ανάμεσα στα ζητούμενα,  γιατί δεν μπορείς συνέχεια όταν είσαι σε μια εταιρεία, όταν κάνεις επάγγελμα να λες συνέχεια «όχι». Άλλωστε πιστεύω το εξής. Η τηλεόραση δεν είναι χειρότερη της σύγχρονης ζωής. Το βλέπουμε όλοι αυτό. Εδώ υπάρχουν τραγουδιστές άλλων χώρων και άλλης λογικής που τραγουδάνε Θεοδωράκη και γίνονται αποδεκτοί… Της είπα το εξής: «Βάλε στον κόσμο της αδιαφορίας το ενδιαφέρον». Και επειδή είμαι σίγουρος για το επικοινωνιακό της χάρισμα και την άρθρωση του λόγου της είμαι και σίγουρος ότι αυτό θα της «προσθέσει».

Η Δήμητρα Γαλάνη είχε κάνει λόγο κάποτε για «κρεοπωλεία ψυχών» μιλώντας για τα τάλεντ σόου. Συμφωνείτε;

Κοίταξε, η Γαλάνη είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση προσωπικότητας.Τη Γαλάνη την αγαπώ είχαμε κάνει και μια φοβερή συνεργασία το ‘82. Είναι ιδιαίτερη μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Και για τον τρόπο που σκέφτεται και για τον τρόπο που επέλεγε τις παρέες της. Δεν συμφωνώ καθόλου με τα «κρεοπωλεία». Γιατί εγώ πιστεύω ότι ένα παιδί όταν δεν του δίνεται βήμα θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να φανεί. Βγήκαν πολλοί από τάλεντ σόου και τότε και τώρα. Μην τα υποτιμούμε. Άνθρωποί μας είναι, δικά μας παιδιά είναι, θέλουνε κάπου να φανούνε.

Το λαϊκό τραγούδι το αγαπάτε; Ποιους ξεχωρίζετε από τους λαϊκούς καλλιτέχνες;

Οι  λαϊκοί τραγουδιστές έχουν μεγάλη αξία γιατί είναι οι συνεχιστές του τραγουδιού που ένωσε τους Έλληνες. Ουσιαστικά το λαϊκό τραγούδι το φέρανε οι πρόσφυγες από την Σμύρνη. Είχανε κλασική παιδεία, πηγαίνανε, μαθαίνανε και γράφανε εξαιρετικά. Δημιουργήσανε όλο αυτό το ρεύμα, έπειτα εξελίχθηκε το σμυρνέικο τραγούδι μαζί με το ρεμπέτικο. Το εξέλιξαν κυρίως ο Χατζηδάκις και ο Θεοδωράκης και βέβαια όλοι οι επίγονοι. Ο βασικός εκφραστής του λαϊκού τραγουδιού ας πούμε ήτανε ο Καζαντζίδης που πάτησε στον πρόδρομο Τσαουσάκη. Υπήρχαν μεγάλοι συνθέτες όπως ο Ζαμπέτας, ο Καλδάρας, ο Άκης Πάνου και μεγάλοι στιχουργοί- ποιητές, η Παπαγιαννοπούλου ήταν… ποιήτρια. Το σύγχρονο τραγούδι ακολουθεί τη λογική της απόλυτης διασκέδασης. Έφυγε ο πόνος.

Ο πόνος χάθηκε μέσα στα μπουζούκια. Εσείς πάτε στα μπουζούκια;

Κοίταξε, στην Ελλάδα ζω, πάω ναι.  Έχω πάει τέσσερις, πέντε φορές. Έχω συνεργαστεί όμως με τον Ρέμο που δεν είναι ακριβώς στην κατηγορία «μπουζούκια» είναι πιο σύγχρονος και είναι από τους ανθρώπους εκείνους που με σεβάστηκαν πάρα πολύ. Στο παρελθόν έχω συνεργαστεί με τον Πάριο και πήρα πάρα πολλά στοιχεία και λεφτά.

Πολύς κόσμος ακούει σήμερα Πάολα, είναι η Πάολα ο «Καζαντζίδης» της εποχής; Σας αρέσει η Πάολα;

Όχι, καμία σχέση. Κοίταξε, η Πάολα έχει ένα εξαιρετικό «όργανο». Δηλαδή, γεννήθηκε με το χάρισμα ενός οργάνου. Αλλά όχι, τα τραγούδια που λέει η Πάολα δεν μου αρέσουν. Εγώ αγαπώ τη διασκέδαση. Ο  μεγάλος Μάνος Χατζηδάκις, είχε έρθει κάποτε στο «Αχ Μαρία» και μου είχε πει: «Γιάννη εσύ έχεις μπει στη διασκέδαση. Εμένα δεν μου αρέσει η τέχνη που έχει σχέση με τη διασκέδαση. Καθόλου». Με αγαπούσε, χαιρότανε, γελούσε αλλά δεν ήθελε να είμαι εκφραστής του. Εγώ διασκεδάζω, δεν μπορώ να πω ότι δεν διασκεδάζω. Ο Καζαντζίδης όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την Πάολα.

donate: Κάνε μια δωρεά στο blog paypal.me/kogior

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: