Σκαραβαίος: Το αυτοκίνητο που σκέφτηκε ο Χίλτερ για την προπαγάνδα της χαράς

Ιστορίες αυτοκινήτων 

Ένα από τα αμάξια που σπάνια πια συναντάμε στην Αθήνα. Ο σκαραβαίος, το πρώτο αυτοκίνητο της Volkswagen παρήχθη το 1938 για πρώτη φορά ενώ συνέχισε με πολλές εκδόσεις έως το 2003. Στη Γερμανία το επίσημο όνομά του είναι Volkswagen Typ 1 ενώ πάντα το αποκαλούσαν «Σκαθάρι». Στην Ελλάδα αποκαλείτο και «χελώνα» καθώς και «κατσαριδάκι». Στις αγγλόφωνες χώρες έγινε γνωστό με το όνομα «Beetle».

Πρόκειται για το  αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων υπό την ίδια πλατφόρμα στον κόσμο. H ιδέα της κατασκευής του προέκυψε από τη ναζιστική Γερμανία που ήθελε να κατασκευάσει ένα αμάξι για το λαό. Εξού και το όνομα Volkswagen που σημαίνει «το αυτοκίνητο του λαού». Το σχέδιό του προέκυψε από την εταιρεία του  Φέρντιναντ Πόρσε  που είχε ιδρύσει την εταιρεία  Porsche GmbH. Τα πρώτα αυτοκίνητα της εταιρείας ήταν ο πρόδρομος του Σκαραβαίου και έμοιαζαν πολύ με αυτόν. Τη χρηματοδότηση του σχεδίου είχε αναλάβει ο Χίτλερ.

Για τη μαζική παραγωγή του Volkswagen, ιδρύθηκε η εταιρεία Gesellschaft zur Vorbereitung des Volkswagen, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Volkswagen-Werke GmbH. Χτίστηκε ένα τεράστιο εργοστάσιο καθώς και μια ολόκληρη πόλη για τους εργάτες που είχε την ονομασία η «Πόλη των αυτοκινήτων KdF» (Stadt des KdF-Wagens). Είναι το σημερινό Βόλφσμπουργκ που παραμένει και σήμερα η έδρα της εταιρείας. Στυο πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε ο Πόρσε ο Χίτλερ έδωσε το όνομα «Αυτοκίνητο «Ισχύς μέσω χαράς»» και αποτελούσε ένα κομμάτι της προπαγάνδας που ήθελε τον κόσμο να αποσπάται με ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

74667404_1002220030123613_4692858576744480768_n

Κατά τη δεκαετία του 50 και του 60 έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη μιας και ήταν πολύ πιο ισχυρό από αντίστοιχα ιταλικά και γαλλικά μοντέλα. Είχε όμως μεγάλη απήχηση και στις ΗΠΑ μιας και δεν υπήρχαν πολλά μικρά αμάξια παρά μόνο μεγάλα σε όγκο και κυβισμό. Στην Αμερική το προτίμησαν πολλοί μιας και συμβόλιζε για ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας τον αντικομφορμισμό και αποτελούσε ένα καινοτόμο και «επαναστατικό» αμάξι.

Οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν μετά τη δεκαετία του 70 και η εταιρεία έσπευσε να παρουσιάσει το Golf, τον πιο μοντέρνο αντικαταστάτη του. Ωστόσο μοντέλα συνέχισαν να παράγονται. Το τελευταίο παρήχθη το 2003 στο εργοστάσιο του Μεξικό που αποτελούσε και το τελευταίο εργοστάσιο παραγωγής και κατευθείαν μπήκε στο μουσείο της εταιρείας.

Ένα αμάξι που παρά την κακή ιστορία που το συνόδευε γνώρισε επιτυχία σε όλες της ηπείρους και αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και σήμερα οι συλλέκτες δεν το εγκαταλείπουν!

 

 

Translate

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: